fredag 30 oktober 2015

Ludde och alla djuren

Foto och text: Askbackens daghem

Jag valde att läsa Ludde och alla djuren. Jag hade sagostunden med 4 st. 2-åringar kl. 9 på morgonen. Det var en del av vår smågruppsverksamhet.

Vi satt i ett litet rum där vi fick vara i lugn och ro. Vi satt på två sidor om ett litet bord så att barnen satt på ena sidan och jag på andra sidan, mittemot dem.

  • Först läste jag boken. Boken behandlar olika djur och deras läten, dessutom benämns olika kroppsdelar.
  • Efter att jag läst boken berättade jag historien med hjälp av rekvisita.
  • Dessutom tittade vi på bilder som föreställde djuren i boken och placerade ut djuren på bildkorten.

Då boken blev mera bekant (3:e sagostunden) läste jag den inte, utan berättade sagan bara med rekvisitan. Därefter tittade vi på bildkorten och lekte kimslek med 4 av djuren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar