fredag 15 maj 2015

Sagan om Guldlock - som en liten teater

Foto och text: Kungsgårds daghem


Första gången då jag hade min sagostund för barnen gick jag igenom med dem varför jag har den och vad det går ut på. Rekvisitan använde jag samtidigt som jag läste ur boken Guldlock och visade vad som hände i sagan, som en liten teater.

Barnen har verkligen uppskattat det hela och efter några gånger fick de själv komma och berätta sagan och visa teater om det bara ville.



Foto: Kungsgårds daghem


Hade till en början fem stycken barn då jag hade sagostunden första gången. Men har under veckornas gång blivit så att jag haft för alla barn men i små grupper förstås. Några gånger har jag haft alla på en gång och det har gått riktigt bra.

Tidpunkten då vi haft sagostunden har varierat, men oberoende när vi har haft det så tycker jag att allt har fungerat riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar