Foto och text: Kvis daghem
Varför?
Lärande målet för sagostunden var förutom det självklara, språklig stimulans,
olika färger och föremål samt koncentrationsövning under sagostunden. Dessutom
övades minnet då barnen fick återberätta sagan efteråt.
När? Tidpunkten
för sagostunderna var mellan 10-11 pga. att det då fanns tillräckligt med tid att
sitta ner i lugn och ro.
Hur?
Rekvisitan som användes var självgjorda spöken som var i olika färger, samt
bilder på mat som spökena åt och därtill ännu olika bildkort på föremål som
hade olika färger som vi kunde arbeta med efter sagostunden.
Vem? 3 olika sagostundstillfällen och ca 5 barn per gång. Jag valde att dela in barnen enligt ålder. Denna saga var lämplig för alla åldrar.
Vem? 3 olika sagostundstillfällen och ca 5 barn per gång. Jag valde att dela in barnen enligt ålder. Denna saga var lämplig för alla åldrar.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar